دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 16:06

غروی شایعه هرگونه رأی‌گیری در جامعه مدرسین درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد+ اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

طی روزهای اخیر، خبری بر روی خروجی برخی سایت‌ها قرار گرفت مبنی بر «مخالفت اکثریت اعضای جامعه مدرسین با نامزدی هاشمی در خبرگان». در متن خبر آمده بود که پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار خواهد شد که برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، نام اکبر هاشمی‌رفسنجانی در میان نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نخواهد بود.
کد خبر : 49152

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در خبری که یک سایت تازه تاسیس در این‌باره درج کرده، با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در هر چهار دوره پیشین انتخابات،‌ از ارکان فهرست انتخاباتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده، آمده است: «به گفته یک منبع مطلع در یک رأی‌گیری غیررسمی که بیشتر برای استمزاج نظر اعضای جامعه مدرسین برای حمایت یا عدم حمایت از هاشمی بوده، ۸ نفر خواستار حمایت از رئیس مجمع تشخیص مصلحت شده‌اند اما ۱۹ نفر با حضور وی در فهرست انتخاباتی جامعه مدرسین مخالفت کرده‌اند».


این خبر می‌افزاید: «به گفته این منبع مطلع، آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین هم به برخی از اصولگرایان اطمینان داده که جامعه مدرسین از نامزدی هاشمی‌رفسنجانی حمایت نخواهد کرد. در همین حال، تصمیم‌گیری درباره حضور نام حسن روحانی رئیس‌جمهور در فهرست انتخاباتی جامعه مدرسین نیز برای اعضای این تشکل دشوار است اما پیش‌بینی می‌شود اکثریت اعضا در نهایت از نامزدی روحانی حمایت خواهند کرد.»


غروی: هنوز صحن جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وارد مصادیق نشده است
به دنبال این خبر، خبرنگار سیاسی آنا، در گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صحت و سقم ماجرا را پرس و جو کرد.


غروی در این باره به آنا گفت: اصل این خبر را با قاطعیت تکذیب می‌کنم و این خبر درست نیست.


وی با تأکید بر اینکه «هرگونه شایعه در این زمینه را تکذیب می‌کنم»،‌ افزود: همیشه در آستانه انتخابات مجلس خبرگان، کمیته‌ای در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شکل می‌گیرد تا کاندیداهای احتمالی را رصد کند و وقتی کارشان در این زمینه به پایان می‌رسد در موارد لزوم، با جامعه روحانیت مبارز هم هماهنگ می‌کنند و به دنبال آن، موضوع مصادیق به صحن جامعه مدرسین می‌آید تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.


غروی ادامه داد: هم‌اکنون نیز کمیته خاص این موضوع، در جامعه مدرسین در حال کار است و در آن کمیته، اسامی‌ای مطرح شده و برخی اسامی نیز قطعی است ولی موضوع درباره برخی هنوز باز است.


وی در ادامه اظهار کرد: آنچه از حاصل بررسی‌های این کمیته بیرون می‌آید تازه به صحن جامعه مدرسین می‌رسد تا درباره آن تصمیم‌گیری شود ولی هنوز فهرستی از مصادیق به صحن جامعه مدرسین نیامده است.


غروی تأکید کرد: جامعه مدرسین حوزه هنوز وارد موضوع مصادیق نشده است و از آنچه در کمیته ویژه بررسی مصادیق نیز می‌گذرد، اطلاعی ندارم. ولی از یکسو باید تأکید کنم که فهرست مصادیق هنوز به صحن جامعه نیامده است که درباره آن بحث شود و از سوی دیگر، مصوبات کمیته نیز برای صحن جامعه مدرسین الزام‌آور نیست.


شورای عالی جامعه مدرسین تاکنون تصمیمی درباره مصادیق نداشته است
همچنین، امروز ـ چهارشنبه 20 آبان‌ماه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای به اخبار منشرشده درباره رای‌گیری استمزاجی واکنش نشان داد.


به گزارش آنا، در متن اطلاعیه جامعه مدرسین که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، آمده است: «تاکنون در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین هیچ‌ تصمیم و بحثی روی مصادیق و افراد، چه به صورت رسمی و چه غیررسمی صورت نگرفته و اخبار منتشر شده تکذیب می‌گردد. لذا از رسانه‌ها و سایت‌ها و کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، انتظار می‌رود که ضمن رعایت اخلاق رسانه‌ای و تقوا، از هرگونه گمانه‌زنی و نقل اخبار نادرست جداً‌ خودداری نمایند.»


این اطلاعیه تأکید کرده است: «لازم به ذکر است همان‌‌گونه که بارها از طریق این دفتر اعلام شده، مواضع و تصمیمات جامعه مدرسین، از طریق ریاست شورای عالی و بیانیه رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته